Jump to content


- - - - -

βοηθεια για μονοφασικο μοτερ με πυκνωτη


  • Please log in to reply
12 απαντήσεις σ' αυτό το θέμα

#1 nakos3

nakos3

    64MB Member


  • Μέλη
  • 17 posts

Δημοσιεύτηκε 27/05/2008 - 13:23



καλησπερα!εχω προβλημα με ενα μονοφασικο μοτερ με πυκνωτη.το εχουν βαλει σε ενα αναβατοριο δυο στασεων και εχει εσνωματομενο χειριστηριο το οποιο και θελω να καταργησω και να βαλω μπουτον ανοδου καθοδου μεσα στην καμπινα.το προβλημα το εχω με τη συνδεσμολογια γιατι το μοτερ μου βγαζει 3 καλωδια και δεν εχω ιδεα τι γινεται!!!!!!!please help confused.gif confused.gif
  • 0

#2 lbak

lbak

    64MB Member


  • Μέλη
  • 22 posts

Δημοσιεύτηκε 27/05/2008 - 14:19

Τα τρια καλωδια του μονοφασικου moter ειναι:
1-φαση
2-ουδετερος
3-γειωση

Αν θυμαμαι σωστα η φορα περιστροφης εχει να κανει με το πως συνδεωνται τα καλωδια της φασης και του ουδετερου.
Σε ποιο θα δωσεις τη φαση και σε ποιο τον ουδετερο.Τη γειωση θα την βαλεις πανω στο σωμα του κινητηρα
Φτανει να πειραματιστεις.

  • 0

#3 nakos3

nakos3

    64MB Member


  • Μέλη
  • 17 posts

Δημοσιεύτηκε 27/05/2008 - 14:41

δεν εννοω τα καλωδια τησ παροχης αλλα τα καλωδια των τυλιγματων(κυριο-βοηθητικο).και η αλλαγη φορα περιστροφης γινεται με αλλαγη πολικοτητας του πυκνωτη.το προβλημα μου ειναι οτι δεν μπορω να βρω πιο ειναι του κυριου και πιο του βοηθητικου,καθως και το σχεδιο του κυκλωματος.ευχαριστω hydrogen.gif
  • 0

#4 ELECTRO7

ELECTRO7

    2048 MB Member


  • Μέλη
  • 1.420 posts

Δημοσιεύτηκε 27/05/2008 - 15:42


  • 0

#5 dimitris 39

dimitris 39

    64MB Member


  • Μέλη
  • 10 posts

Δημοσιεύτηκε 27/05/2008 - 22:31

Καλημέρα σε όλους.
1.Ibak αν άλλαζε η φορά περιστροφής ενός κινητήρα 230V αλλάζοντας τη φάση με τον ουδέτερο, κάθε φορά που θα βάζαμε το φις στην πρείζα σε διαφορετική θέση θα άλλαζε η φορά περιστροφής.(Προσοχή.)
2.nakos3 η φορά περιστροφής δεν αλλάζει αλλάζοντας την πολικότητα του πυκνωτή,αλλά όπως σωστά αναφέρει ο ELECTRO7 αλλάζοντας τα άκρα του βοηθητικού τυλίγματος.
Στην περίπτωση που μας αναφέρεις τα τρία άκρα περιπλέκουν την κατάσταση,καθώς όπως βλέπεις στο σχέδιο για να αλλάξεις τη φορά περιστροφής χρειάζεσαι τέσσερα άκρα.
Δώσε μας περισσότερα στοιχεία(π.χ. ο κινητήρας έχει φρένο.)
  • 0

#6 granazis

granazis

    64MB Member


  • Μέλη
  • 19 posts

Δημοσιεύτηκε 27/05/2008 - 23:45

Πολύ απλά.
Δες από τα μπουτόν του χειριστηρίου πιες επαφές κλείνουν με πιες.
πάρε 2 ρελε με τις αντίστοιχες επαφές και σύνδεσε πανω τα καλώδια ετσι ώστε
οπλίζοντας τα ρελε να κλείνουν τις αντίστοιχες επαφές που έκλειναν τα μπουτόν.
Τώρα έχεις 2 ρελε που το ένα πάει πάνω και το άλλο κάτω και μπορείς να κάνεις τον αυτοματισμό σου.
Προσοχή μόνο στη αλληλομανδάλωση που πιθανόν στο χειριστήριο να γινόταν μηχανικά εσύ πρεπει
να την κάνεις με μια έχτρα κλειστή επαφή από κάθε ρελε.
  • 0
Ψυχραιμία και υπομονή. :cool: :cool:

#7 nakos3

nakos3

    64MB Member


  • Μέλη
  • 17 posts

Δημοσιεύτηκε 28/05/2008 - 14:31

μολις γυρισα απο τη δουλεια στο μοτερ και κατα συμπτωση εκανα οτι σκεφηκε και ο ranazis.φυικα και δουλεψε αψογα.ευχαριστω ολους για τις συμβουλες icon_smile.gif icon_smile.gif icon_smile.gif icon_smile.gif icon_smile.gif
  • 0

#8 staee

staee

    Εγγεγραμμένο μέλος


  • Μέλη
  • 3 posts

Δημοσιεύτηκε 01/06/2008 - 14:12

Πληροφοριακά, οι μονοφασικοί κινητήρες στη πλειονότητα τους έχουν το κύριο τύλιγμα με λίγες στροφές και χοντρό σύρμα και το βοηθητικό τύλιγμα με πολλές στροφές και ψιλό σύρμα. Όπως είναι γνωστό, όσο αυξάνεται η διατομή του σύρματος μικραίνει και η ωμική του αντίσταση. Επομένως με ένα ωμόμετρο μπορούμε να βρούμε ποιο τύλιγμα είναι το κύριο και ποιο το βοηθητικό. Στην περίπτωσή μας, η συγκεκριμένη περιέλιξη κατασκευάζεται με τα δυο τυλίγματα να έχουν τις ίδιες στροφές και την ίδια διατομή σύρματος. Γι' αυτό το λόγο το ένα άκρο από κάθε τύλιγμα γεφυρώνεται με το αντίστοιχο του άλλουκαι έτσι έχουμε τον γενικό ακροδέκτη και μας περισεύουν αλλά δυο άκρα που ουσιαστικά αυτά κάνουν την αναστροφή του κινητήρα. Η αναστροφή γίνεται χονδρικά βάζοντας τη φάση στο γενικό και τον ουδέτερο σε ένα από τα δυο άλλα άκρα.
  • 0

#9 loufer_25

loufer_25

    512MB Member


  • Μέλη
  • 220 posts

Δημοσιεύτηκε 20/04/2009 - 04:12

Σε κινητηρα εχουμε u1-u2 και z1-z2.
Το πεμπτο ακρο c... χρησιμοποιηται για την συνδεσμολογια του πυκνωτη μονο?
Η ειναι για καποιο αλλο λογο?
  • 0
και το έργο τελειώνει με σένα προφίλ
Αν προδίδεις τους άλλους τουλάχιστον κάν' το με στυλ...

#10 giannis2100

giannis2100

    Εγγεγραμμένο μέλος


  • Μέλη
  • 2 posts

Δημοσιεύτηκε 10/04/2011 - 05:07

Σε κινητηρα εχουμε u1-u2 και z1-z2.
Το πεμπτο ακρο c... χρησιμοποιηται για την συνδεσμολογια του πυκνωτη μονο?
Η ειναι για καποιο αλλο λογο?

όλοι οι κινητήρες λόγω των πηνίων τους λειτουργούν ΕΠΑΓΩΓΙΚΆ με αποτέλεσμα να να χαλάνε το συνημίτονο Φ του ρεύματος....για αυτό τον λόγω βάζουμε έναν πυκνωτή που λειτουργεί ΧΩΡΗΤΙΚΆ για να αντισταθμίσουμε το κύκλωμα (αλλά μην το παρακάνεις γιατί αν βάλεις μεγάλο πυκνωτή θα κάνεις το κύκλωμα σου από επαγωγικό σε χωρητικό που πάλη χαλάς το συνημίτονο Φ αλλά στην αντίθετη φορά)για να διαλέξεις τον καταληλο πυκνωτή χρειάζεσαι ένα συνημιτομετρο.
αν δεν το συνδέσεις δεν τρέχει τίποτα αλλά όσο να ναι θα τραβάει μεγαλύτερο ρεύμα ο κινητήρας για να κάνει την δουλειά του.
ΠΑΡΑΔΗΓΜΑ:
κινητήρας 1,5KW με πυκνωτή που κάνει το συν Φ 1 θα καταναλώνει 1,5KW
κινητήρας 1,5KW ΧΩΡΙΣ πυκνωτή κάνει το συν Φ 0,50 θα καταναλώνει 3KW (ΓΙΑ ΤΗΝ ΊΔΙΑ ΔΟΥΛΕΙΆ)
κινητήρας 1,5KW με πυκνωτή μεγαλύτερο από ότι πρέπει κάνει το συν Φ 0,50(αλλά από επαγωγικό το φέρνει στο 1 και το γυρίζει πίσω αλλά χωρητικά αυτή τη φορά) και θα καταναλώνει πάλη 3KW ο κινητήρας (δώρων άδωρων ο πυκνωτής σε αυτή τη περίπτωση)
αλλά ενταξη δεν θα γίνουμε ψιρες να αγοράσουμε συνημητομετρο να βγάζουμε τύπους και ιστορίες αλλά ούτε και γύφτοι απλώς πάρε 3-4 πυκνωτές κούμπωσε την αμπεροτσιμπιδα στη φάση δες το ρεύμα και μετά βάζε τούς πυκνωτές με την σειρά έναν-έναν οποίος σου δείξει μικρότερο ρεύμα αυτόν και άφησε....τούς υπολοίπους πάρε τούς σπίτι θα χρειαστούν κάπου αλλού(άλλο κινητήρα, λάμπες φθορισμού κ.τ.λ) ;)
ΤΟΥΣ ΠΗΚΝΟΤΕΣ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΎΜΕ ΣΕ ΜΗ ΟΜΗΚΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΟΤΕΣ(δηλαδή χωρίς αντίσταση)

Edited by giannis2100, 10/04/2011 - 05:09.

  • 0




0 χρήστες διαβάζουν αυτό το θέμα

0 μέλη, 0 επισκέπτες, 0 κρυφά μέλη