Jump to content


- - - - -

Aστερας - Τριγωνο


  • Please log in to reply
39 απαντήσεις σ' αυτό το θέμα

#1 tnt00

tnt00

    64MB Member


  • Μέλη
  • 24 posts

Δημοσιεύτηκε 19/07/2007 - 10:21



Καλησπερα...
Μπορει καποιος να μου εξηγησει με απλα ελληνικα ποτε χρησιμοποιουμε σε ενα κινητηρα συνδεση αστερα, ποτε συνδεση τριγωνο, γιατι, και με ποιο τροπο
γινεται?
εχω ακουσει επισης και συνδεση αστερα-τριγωνο, γινεται αυτο?
Ευχαριστω!!!
  • 0

#2 engineer_thess

engineer_thess

    512MB Member


  • Μέλη
  • 251 posts

Δημοσιεύτηκε 19/07/2007 - 12:14

Η σύνδεση αστέρα ή τριγώνου γίνεται σε τριφασικούς κινητήρες, μετασχηματιστές, γεννήτριες και τριφασικούς καταναλωτές.

Ας αναφερθούμε όμως στους κινητήρες (τριφασικους), για να επιλέξουμε ποια συνδεσμολογία από τις δύο πρέπει να γίνει κοιτάζουμε την πινακίδα με τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά του κινητήρα.

Αν γράφει 230/400 Δ/Υ (ή σε παλιούς κινητήρες 220/380 Δ/Υ) αυτό διαβάζεται ως εξής αν η πολική τάση του δικτύου (τάση μεταξύ δύο (οποιοδήποτε) φάσεων) είναι 230 V (ή 220 V) τότε πρέπει να γίνει σύνδεση τριγώνου (Δ) ενώ αν είναι 400 (ή 380 V) (δηλ. δίκτυο ΔΕΗ) πρέπει να γίνει σύνδεση αστέρα (Υ).

Αν γράφει 400/690 Δ/Υ (ή σε παλιούς κινητήρες 380/660 Δ/Υ) ή συνηθέστερα 400 V Δ (ή 380 V Δ) αυτό διαβάζεται ως εξής αν η πολική τάση του δικτύου (τάση μεταξύ δύο (οποιοδήποτε) φάσεων) είναι 400 V (ή 380 V) (δηλ. δίκτυο ΔΕΗ) τότε πρέπει να γίνει σύνδεση τριγώνου (Δ) ενώ αν είναι 690 V (ή 660 V) πρέπει να γίνει σύνδεση αστέρα (Υ).

Ο διακόπτης αστέρα τριγώνου (αυτόματος ή χειροκίνητος) χρησιμοποιείται σε κινητήρες για να περιορίσουμε το ρεύμα εκκίνησης χρησιμοποιείται μόνο σε κινητήρες που συνδέόνται στην κανονική τους λειτουεγία σε τρίγωνο (Δ) (συνηθώς οι μεγάλοι κινητήρες κατασκευάζονται έτσι ώστε να συνδέονται σε τρίγωνο για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί διακόπτης αστέρα-τριγώνου). Ο διακόπτης αστέρα-τριγώνου χρησιμοποιείται σε κινητήρες με ισχύ πάνω από 3 ίππους (περίπου 2.25 kW).

Για το πως πραγματοποιείται η κάθε μια σύνδεση (πως τοποθετούνται τα λαμάκια στο κιβώτιο ακροδεκτών) θα σε βοηθήσει πολύ αν δεις το καπάκι από το κιβώτιο ακροδεκτών (έχει σχεδόν πάντα σε σχέδιο τόσο τη σύνδεση αστέρα όσο και τη σύνδεση τριγώνου). Αν βάλεις διακόπτη αστέρα-τριγώνου (χειροκίνητο ή αυτόματο) δεν κάνεις καμία από τις δύο συνδέσεις στο κιβώτιο ακροδεκτών αλλά βγάζεις 6 αγωγούς (έναν για κάθε ακροδεκτη) συν την γείωση και τα πας στον διακότη αστέρα-τριγώνου εκεί χρειάζεται λίγο προσοχή στη σύνδεση του διακόπτη.
  • 0

#3 tnt00

tnt00

    64MB Member


  • Μέλη
  • 24 posts

Δημοσιεύτηκε 19/07/2007 - 12:25

Σε ευχαριστω πολυ engineer, αρκετα κατανοητα αυτα που εγραψες, θα ηθελα να σε ρωτησω επισης αν υπαρχει τροπος να καταλαβω με μετρηση η με καποιο αλλο ελεγχο, ποτε ενας κινητηρας ειναι καμμενος η δεν λειτουργει απο αλλο λογο.
Ευχαριστω.
  • 0

#4 engineer_thess

engineer_thess

    512MB Member


  • Μέλη
  • 251 posts

Δημοσιεύτηκε 19/07/2007 - 12:50

Με ένα πολύμετρο (θέση ωμομέτρου) μπορείς για κάθε ένα από τα 3 τυλίγματα του να μετρήσεις την αντίσταση που παρουσιάζει λογικά θα δείξει μικρή τιμή αν δείξει 0 Ω έχει βραχυκύκλωμα ενώ αν δείξει άπειρη αντίσταση (ή της τάξης των ΜΩ) το τύλιγμα είναι κομμένο (ανοιχτοκύκλωμα). Επίσης μέτρα την αντίσταση μεταξύ τυλίγματος και περιβλήματος κινητήρα κανονικά πρέπει να δείξει άπειρη αντίσταση.

Την διαδικασία αυτή κανε την για κάθε τύλιγμα του κινητήρα.

Πρόσεξε γιατί όπως είναι οι 6 ακροδέκτες στο κιβώτιο ακροδεκτών 3 πάνω και 3 από κάτω, ο επάνω ακροδέκτης (π.χ. αυτός που είναι αριστερά όπως βλέπεις του 3 πάνω ακροδέκτες) (η αρχή του τυλίγματος δηλαδή) είναι "ζευγάρι" (το τέλος του τυλίγματος) όχι με τον ακριβώς από κάτω αλλά με έναν από τους άλλου 2 (αντίστοιχα και για τα άλλα δύο τυλίγματα). Θα πειραματιστείς με το ωμόμετρο και θα το καταλάβεις καλύτερα (γιατί εδώ μάλλον λίγο σε μπέρδεψα!).
Η τοποθέτηση των ακροδεκτών των τυλιγμάτων σε τετοια διάταξη (δηλ. ο επάνω αριστερά από τους 3 ακροδέκτες να μην είναι "ζευγάρι" με τον ακριβώς από κάτω του και αντίστοιχα για τα άλλα δύο τυλίγματα) εξηπηρετεί στη συνδεση των τυλίγματων από τον ηλεκτρολόγο μεσα στο κιβώτιο ακροδεκτών.

Με τις απλές αυτές μετρήσεις μπορείς να δεις αν ο κινητήρας δεν λειτουργεί γιατί είναι καμμένος (Ο Ω) η γιατί κάποιο τύλιγμα του είναι κομμένο (άπειρη αντίσταση). Βεβαίωσου ότι έχεις τάση μέχρι τον κινητήρα από τον πίνακα σου (με βολτόμετρο ή δοκιμαστικό κατσαβίδι).
  • 0

#5 tomka

tomka

    256MB Member


  • Μέλη
  • 178 posts

Δημοσιεύτηκε 19/07/2007 - 15:14

Ενας αλλος ελεγχος που μπορει να γινει σε εναν κινητηρα ειναι ο εξης:

Κατα τη διαρκεια της λειτουργιας με πληρη φορτιο μετραμε το ρευμα που τραβαει καθε τυλιγμα ξεχωριστα. Αν αυτες οι τιμες ειναι μεγαλυτερεσ απο το ονομαστικο ρευμα λειτουργιας τοτε κατι δεν παει καλα.

Επισης αν υπαρχει μεγαλη διαφορα στις τρεις αυτες τιμες μεταξυ τους παλι υπαρχει προβλημα.

Αν βλεπουμε στιγμιαια σκαμπανεβασματα στα ρευματα παλι εχουμε προβλημα.

Και επισης οταν σε καποιο κινητηρα πεφτει το θερμομαγνητικο η το θερμικο δεν ειναι απαραιτητο να εχει προβλημα ο κινητηρας. Μπορει να εχει προβλημα καποιο ρελε η ακομη το θερμικο η το θερμομαγνητικο.
  • 0
Φοβαμαι μηπως μια μερα με αφησουν ολοι και μεινουν μονοι τους...

Καλυτερα να σε ζηλευουν παρα να σε λυπουνται...

#6 billosm

billosm

    512MB Member


  • Μέλη
  • 550 posts

Δημοσιεύτηκε 20/07/2007 - 00:08

Καλημερα, με meger μετρας περα απο την ωμικη αντισταση μετρας και την μονωση του συρματος δηλ.την ικανοτητα της μονωσης στα 1000v.
Τυλιγμα με τυλιγμα και τυλιγμα με γη.
Απο τις ερωτησεις σου καταλαβα οτι τα ακρα δεν ειναι σημειωμενα οποτε καλυτερα ειναι (γνωμη μου) να πας σε εναν περιελικτη να σου τα βρει γιατι εχε υποψη σου αν βαλεις ενα καλωδιο αναποδα απο πχ. δεξια εκκινηση θα παει μετα σε αριστερη και θα τον παρεις στο χερι.
  • 0

#7 jz_kalog

jz_kalog

    256MB Member


  • Μέλη
  • 187 posts

Δημοσιεύτηκε 20/07/2007 - 04:15

Επίσης, στο σημείο αυτό, να πούμε, ότι πλέον η τεχνική αστέρα-τριγώνου είναι αρκετά παλιά...

Με τα σημερινά πλέον δεδομένα, στις βιομηχανίες, ελπίζω και στις βιοτεχνίες (όπου τελοσπάντων χρησιμοποιούνται τριφασικοί κινητήρες άνω των 4 KW), ο πιο διαδεδομένος τρόπος είναι το soft starter...

Σε τελική ανάλυση είναι φθηνότερο υλικό, πιο εύκολο στην τοποθέτηση και στη συντήρηση και στην ανίχνευση προβλημάτων, πιο ευέλικτο...

Edited by jz_kalog, 20/07/2007 - 04:16.

  • 0
Ζήσε το σήμερα... Το αύριο ίσως να μην έρθει ποτέ...
www.jazzmania.gr

#8 TzeM

TzeM

    2048 MB Member


  • Honored Members
  • 1.756 posts

Δημοσιεύτηκε 20/07/2007 - 04:34

Συμφωνώ με όλα τα παραπάνω και μπράβο στα παιδιά που ανέλυσαν τοσο το θέμα αστέρα τρίγωνο.Βεβαια να πω και κάτι άλλο οτι μερικές φορές αν δεν ξέρουμε πως συνδέεται ένας κινητήρας το συνδέουμε πάντα με τα στοιχεία που έχει η πινακίδα πάνω στον κινητήρα, και αν δεν έχουμε καθόλου πινακίδα κάνουμε ότι είπε ο engineer_thess.
  • 0
Εlectrical Εngineer
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός Τ.Ε.

Posted Image

#9 tnt00

tnt00

    64MB Member


  • Μέλη
  • 24 posts

Δημοσιεύτηκε 20/07/2007 - 11:28

οκ, ευχαριστω πολυ, θα ηθελα να κανω αλλη μια ερωτηση για να καλυψω ενα μεγαλο μερος, αν δεν ειναι προβλημα για εσας...
σε ενα μονοφασικο μοτερ τι ελεγχο μπορω να κανω για να διαπιστωσω αν ειναι καμμενο η δεν λειτουργει ας πουμε απο πυκνωτη...
  • 0

#10 tnt00

tnt00

    64MB Member


  • Μέλη
  • 24 posts

Δημοσιεύτηκε 20/07/2007 - 11:31

....sorry, και οι επαφες 95-96 NC, 97-98 NO τι ειναι ρε παιδια???
  • 0




0 χρήστες διαβάζουν αυτό το θέμα

0 μέλη, 0 επισκέπτες, 0 κρυφά μέλη